אייכלר נגד 'הפלג הירושלמי': "מי שלא הצביע בבחירות הוא אשם במגרעות החוק" • האזינו

    דוד לזר | צילום: מאיר אלפסי 6 Comment on אייכלר נגד 'הפלג הירושלמי': "מי שלא הצביע בבחירות הוא אשם במגרעות החוק" • האזינו
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות (שני) לפני שחוק הגיוס המתוקן צפוי להיות מאושר במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית, ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' תוקף את אנשי 'הפלג הירושלמי' שמתנגדים לחוק הנוכחי ומאשים אותם בכל המגרעות של החוק.

    אייכלר אמר כי "אם היו לנו את ה-18 מנדטים – היינו משיגים נוסח יותר טוב, ומי שלכאורה אשם בנוסח הנוכחי הוא מי שהוריד אותנו ל-13 מנדטים", תקף אייכלר, לדבריו, "שבבחירות הבאות ידעו, שמי שלא מצביע – לא יכול לבוא בטענות".

    באופן כללי, אתה מרוצה מהחוק שאמור לעבור היום בהצבעה בכנסת? "אני לא מרוצה מעצם העובדה שלומדי תורה לא נחשבים כחלק מהמערך הלחימה של צה"ל כמו חיל החינוך והרפואה ושאר החיילות, אני לא יכול להיות מרוצה מהמצב שהצבא הוא כור היתוך ולא כמו מערכת הבריאות".

    אז מדוע בכל זאת תצביע היום בעד החוק? "כי מאז שאנחנו בגלות אצל היהודים, 67 שנים, החליטו חכמי ישראל לדורותיהם שאנחנו צריכים להצביע על הרע במיעוטו כל הזמן, ולנסות להציל את יבנה וחכמיה, וזה כולל את החוק הזה".

    "גדולי ישראל השתכנעו שזה המקסימום שהיה אפשר להשיג. אני מספיק צנוע ואני יודע שאני לא יכול להכריע בדברים כאלו, ולכן אני הולך היום להצביע בעד החוק הזה", אמר אייכלר ותקף את הצבא: "במצב הקיים גם יהודי שאינו לומד תורה אסור לו להיות בצבא הזה".

    לאחר מכן התייחס ח"כ אייכלר למגמות האנטי חרדיות בממשרד החינוך ואמר כי למרות שסגן שר החינוך הוא מאיר פרוש עדיין "הפקידים של שי פירון שולטים במשרד החינוך כמו וירוס ששולט במחשב".

    לדבריו של אייכלר, "צריך לפגוע בצורה חוקית בפקידים שנלחמים בחינוך החרדי. כל פקיד נהיה דיקטטור", אמר.

    האזינו לראיון המלא:



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      דבריו של אייכלר גובלים בשקרים והסתה פרועה כנגד ציבור הנאמן לרבותיו.

      ובאשר לגופם של דברים, השקר מבצבץ ועולה מתוך הדברים, הרי המצב הקואליציוני שבו הממשלה נשענת על קולות החרדים הוא האידיאלי ביותר לחרדים, היות וכל קול קובע את עתידה של הממשלה, ולמרות זאת, הנציגות החרדית לא הצליחה לכופף את משנאי הדת והעבירה חוק אומלל שמעגן את המשך נסיונות הציד והפתוי הצבאיים של בני הישיבות במידי, וזאת בנוסף לאי מחיקת הסעיף הפלילי ואי מחיקת סעיף המכסות והיעדים וגיוס הכללי בהמשך.

      אז לבוא ולטעון שבכמה קולות נוספים יכולנו לעשוות יותר, זה עיוות המציאות במצח נחושה.

      בושה וחרפה!

    2. 5

      אין שקל גדול מזה!!

      הרי אתם בקואלציה של 61

      בלעדיכם א"א!! אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים

      וזה התוצאה שאתם מביאים

      אז אל תפילו את האשמה על אף אחד

    3. 4

      אני לא חושב שחכם להשוות ולעסוק בזמן השידור שנותנים ליאיר לפיד, וגם, כמו שהנטורי קרתא אינם מצביעים לכנסת, זכותם של כל פלג ירושלמי כזה או אחר להצביע ברגליים וכדעת רבותיו, ואין לנו להטיף להם.

      עלינו לעסוק במסרים קליטים וקצרים, ולא לברבר על כשרונו הויזואלי של לפיד.

    4. 3

      קשקוש . אם יעקב אשר היה נכנס היה משתנה משהוא?
      כל הפלג הירושלמי זה בסביבות 25,000 קולות [ 14,189קולות ב 60 אחוז מהאלקטורט] ולא היה מוסיף יותר ממנדט.
      שיחפש תירוצים יותר טובים למה הוא מצביע בעד גיוס בחורי ישיבות.

    5. 2

      היהדות החרדית לא יכולה להצביע לחברי כנסת שתומכים בעידוד וגיוס בני ישיבות לשמד.
      מה הוא אומר שבגלל שאין לא מספיק מנדטים לכן הוא עושה עבירות.
      מחר נשמע את הטענה הטפשיט הזאת מלפיד ובנט, שזה הסיבה שהם תמכו בגזירת הגיוס.

    6. 1

      כל הכבוד לאייכלר. אומר את האמת הצרופה. זכותם של אנשי הפלג לבחור להם רב לפי רוחם, אך לאחר שפרשו מיהדות התורה ובעיקר לאחר שפרשו מצדיקי וחכמי הדור אין להם שום זכות לבוא בטענות על אופן התנהלותם של הח"כים. הם יכולים לצעוק ולהפגין מהבוקר עד הערב, אך את האמת המרה הם לא ישנו.